Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Miért nem szeretik sokan a matekot? Hogyan sajátíthatják el egyszerűen a diákok a számok mögött meghúzódó rendszert, logikát? Németh Hanna matematikussal beszélgettünk a Montessori-módszerről.
Nem kell matematikai definíciókat tanulniuk az alsósoknak, középiskolában pedig kimaradnak a tananyagból a logaritmusos egyenletek, újdonságként viszont az órák részévé válnak a logikai és pénzügyi játékok, egyebek közt ilyen változásokat hoz az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás a matematikaoktatásban - írta csütörtöki lapszámában a Magyar Nemzet.
Van egy alapítvány, amelynek tagjai járják az ország középiskoláit és rendhagyó matematikaórákat tartanak. Ennek hatására az egyik budapesti gimnáziumban már kísérleti osztály is működik.
A matek és a fizika nem örvend túl nagy népszerűségnek, pedig fontos lenne, hogy ezt a két tantárgyat is megszeressék a diákok. De mi a baj a matematikaoktatással?
Az easyMaths 2011-ben indult, és azóta is segíti az egyetemistákat a matematikában, gazdasági ismeretekben és hasonlókban, de hol kezdték az alapítók? Miért és hogyan indult a vállalkozás? Milyen igényekre tudnak reagálni, és hogyan működik az oldal. Erről és még sok másról beszélgettünk Somogyi Tiborral, az easyMaths alapítójával, ügyvezető igazgatójával.
Egy találmány alapjaiban változtathatta volna meg a matematikaoktatást, a diákok rajonganak érte, a szakma elismeri, de a magyar közoktatásban még sincs jövője. Az iskolák államosítása és a tankönyvpiac maga alá temette a kezdeményezést.
Sokkal könnyebben átverhetőek és a döntéshozatalban is rosszabbak azok, akik nem szerezték meg az alapvető matematikai és tudományos készségeket – állítja egy új kutatás.